Portal dla Inwestorów, Architektów i Wykonawców.

logo
Przeszukaj zasoby naszej bazy
0..9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Jesteś tu: Strona główna wypunktowanie Aktualności wypunktowanie Stegu – 25 lat na rynku
Zobacz:

Aktualności

Stegu – 25 lat na rynku

16-07-2018

Rok 2018 jest dla marki Stegu rokiem szczególnym. Powodem dumy i radości jest jubileusz 25-lecia działalności firmy.


A zaczęło się od…nieodebranego zamówienia. Pewna niemiecka firma zleciła założycielowi marki Stegu – Janowi Skucikowi produkcję betonowych płytek cegłopodobnych. Pierwszą część zamówienia odebrano, ale potem ślad po kontrahencie zaginął. Pozostał natomiast magazyn pełen produktów i… nazwa. W ten sposób kilkuosobowa, rodzinna spółka specjalizująca się w produkcji płytek cegłopodobnych, wykonująca ręcznie w budynkach gospodarczych swoje produkty w ciągu ćwierćwiecza przekształciła się w globalnego gracza, lidera na skalę europejską, zatrudniającego blisko 250 osób.


Stegu – 25 lat na rynku zdj. 1

fot. Stegu


Całkowicie zmechanizowany proces produkcji, zaplecze naukowo-techniczne w postaci własnego laboratorium oraz dynamicznie rozwijający się Dział Badań i Rozwoju Technologii sprawiły, ze produkty Stegu są obecnie dostępne w ponad 25 krajach na całym świecie.


Stegu – 25 lat na rynku zdj. 2

fot. Stegu


Poszerzenie oferty produktowej o płytki kamieniopodobne z betonu, a następnie z gipsu okazało się być momentem zwrotnym w historii firmy. Okładziny imitujące fakturę kamienia naturalnego, oddające jego subtelne niuanse wizualne i różnorodną strukturę okazały się strzałem w dziesiątkę, który ugruntował pozycję marki Stegu w branży. Do 2010 roku produkcja płytek miała charakter ręczny. Teraz to proces w pełni zmechanizowany, a jego efektem jest większa wydajność i wyższa jakość produktów. Maszyny działają niezwykle precyzyjnie, co jest gwarancją prawie 100% powtarzalności wzorów.


Dynamicznie rozwijająca się dystrybucja, a co za tym idzie lepsza wydajność produkcyjna i przyspieszenie czasu realizacji zamówień wytyczyły dalszy kierunek rozwoju oraz znacznie przyspieszyły realizację kolejnych przedsięwzięć zwiększających przewagę konkurencyjną firmy Stegu. W 2010 r. konieczna okazała się budowa nowej linii do produkcji płytek betonowych, a cztery lata później do produkcji wyrobów z gipsu. 65% odbiorców produktów Stegu to duże, międzynarodowe sieci DIY gdzie towar musi być najwyższej próby, spójny kolorystycznie oraz jakościowo.


Prężny rozwój + unikalne rozwiązania = innowacyjne produkty


Strategicznym celem firmy Stegu od początku jej istnienia było tworzenie produktów unikalnych zarówno pod względem wizualnym, jak i funkcjonalnym, które kreują przestrzeń i pozwalają skutecznie się wyróżnić.


Zmieniające się trendy, wysoka poprzeczka stawiana przez klientów oraz koncepcje wizualne wystroju wnętrz wyznaczyły kolejny, przełomowy moment dla firmy Stegu, a mianowicie stworzenie innowacyjnych okładzin ściennych. Stegu zdobyła się na prekursorski krok, wprowadzając na rynek unikalną pod względem konstrukcyjnym – płytkę cegłopodobną z gotową fugą o nazwie Parma. Płytka okazała się niekwestionowanym hitem sprzedażowym, który nie tylko idealnie wpisywał się w aktualne tendencje wnętrzarskie, ale przede wszystkim był odpowiedzią na popularny w ostatnim czasie trend konsumencki DIY (do it yourself).


Stegu – 25 lat na rynku zdj. 3

fot. Stegu


Kapitał ludzki – miarą sukcesu


Inwestycje w infrastrukturę, nieustannie rosnąca dystrybucja oraz wysokie wymagania klientów sprawiają, że firma skupia wokół siebie wielu specjalistów. Począwszy od pracowników produkcyjnych, poprzez ekspertów działu Badań i Rozwoju Technologii, którzy korzystając z najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych oraz surowców tworzą wyroby, które nie tylko są trwalsze, tańsze i odporne na niekorzystne warunki zewnętrzne, ale również obniżają koszty zużycia energii czy zmniejszają ilości odpadów w procesie produkcji. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie produktami firmy Stegu przez pasjonatów wnętrz, w szeregach firmy powstała także grupa designerów, którzy tworzą nowatorskie wzory często wyprzedzające aktualne trendy.


Ponad 25 dystrybutorów na całym świecie


Strategiczna przewaga firmy Stegu budowana przez lata to mocno rozwinięta sieć dystrybucji zarówno w Polsce, jak i za granicą. Ostatnim dużym przedsięwzięciem jest globalny przetarg sieci Obi. Niemcy, Austria, Słowenia, Czechy, Słowacja i Węgry to tylko część zagranicznych rynków zbytu, dla których firma Stegu chce dostosować swoje produkty do obowiązujących, aktualnych trendów i trafić w gusta klientów z konkretnych regionów. Od niedawna wystartował również plan ekspansji do Ameryki Północnej, a co za tym idzie kolejne przedsięwzięcia. W zeszłym roku ruszyła następna, duża inwestycja – budowa nowej linii do produkcji płytek betonowych. Projekt zostanie ukończony w roku 2018.


Zwieńczeniem długoletniej, ciężkiej pracy i skutecznym motywatorem do działania są nagrody i wyróżnienia, których laureatem była firma Stegu na przełomie tych 25-ciu lat działalności. Umiejętne zarządzanie, profesjonalizm, talent oraz zaangażowanie zatrudnionych w niej osób, a przede wszystkim zaufanie i lojalność klientów to elementy sukcesu firmy, które motywują i napędzają do dalszego działania.


Stegu – 25 lat na rynku zdj. 4


Stegu – 25 lat na rynku zdj. 5
Stegu – 25 lat na rynku zdj. 6
Stegu – 25 lat na rynku zdj. 7
lista aktualności

Copyright 2013. www.budoskop.pl | Budownictwo w zbliżeniu| Polityka cookies Wszystkie prawa zastrzeżone.



Partner Strategiczny:


INFO-INWEST Inwestycje budowlane

realizacja: Ideo
powered by: CMS Edito